25. května 2013

The Coincidence of Callie and Kayden


Autor: Jessica Sorensen


Knižní série: The Coincidence
Díl: 1.
Žánr: New Adult, Abuse, Erotica, College, Contemporary
Datum vydání v USA: 13. prosince 2012
Nakladatelství: vyšlo formou e-booku
Počet stran: 336
Datum vydání u nás: Nevyšlo



Jsou tady tací, kteří nemají štěstí naservírované na zářivém tácu, kteří končí na špatných místech, ve špatnou chvíli, kteří nejsou zachráněni.

 Callie neměla štěstí na své straně v den svých dvanáctých narozenin, kdy bylo všechno od ní ukradnuto. Po tom co to skončí, se uzavře do sebe a slíbí si, že nikdy nikomu neřekne, co se stalo. O šest let později, ji její bolestivá minulost ničí život a většinu dnů je boj i dýchat.

 Co si Kayden pamatuje, trpět v tichosti byl jediný způsob jak přežít. Dokud dělal, co mu bylo přikázáno, všechno bylo v pořádku. Jednou v noci, poté co udělala strašnou chybu

 Nyní nemůže přestat myslet na dívku, kterou viděl ve škole, ale nikdy doopravdy neznal. Když skončí na stejné vysoké škole jako Callie, dělá vše, aby ji poznal. Ale Callie je rezervovaná a uzavřená. Čím víc se snaží být částí jejího života, tím víc si uvědomuje, že Callie možná potřebuje být zachráněna. 
Callie se radikálně změnila a uzavřela do sebe po jejích dvanáctých narozeninách. V den, kdy se zhroutil její život. V den, který ji poznamenal do konce života. Callie předtím nebyla taká, jako je teď. Byla normální holka, ale teď se schovává za vytahané ošklivé oblečení, příšerný sestřih a ještě horším make-upem a doufá, že ukryje svoje strašné tajemství navždy. Ale den před odjezdem na vysokou školu uvidí něco, co možná vidět neměla, přitom ale zachránila život klukovi, kterého zná už od dětství.

Callie a Kayden mají v určitém smyslu společnou historii. Chodili do společné školy, ale nikdy spolu nemluvili. A teď Callie zná Kaydenovo nejtemnější tajemství, o kterém ani neví ani jeho přítelkyně. A to není vše. Dokonce zachránila i jeho život. Poté ale zmizela. Když se Kayden přestěhoval na kolej své vysoké školy, narazil do dívky, která mu byla povědomá. Potom zjistil proč. Byla to Callie.

Knihu The Coincidence of Callie and Kayden jsem měla v hledáčku už hodně dlouho, ale nebyla jsem si jistá, jestli se do ní pustit nebo ne. Přece jenom jsem měla divný pocit, že to nebude asi zrovna můj šálek čaje. Potom jsme se ale s Míšou pustily do společného/nespolečného čtení a můj podezíravý pocit se potvrdil.

Callie je velice průměrná hrdinka, která si prošla tím stejným co mnoha hrdinek v New Adult knihách, proto tahle kniha je zase velice předvídatelná. Je na Callie něco zajímavého? Ani bych neřekla. Jako každá hrdinka, která si projde něčím podobným, se uzavře do sebe a snaží se ukrýt před celou společností. To nejhorší ale je, že jsem se s ní nedokázala sžít. Callie prostě asi není můj typ hrdinky, nebylo na ní nic, co bych si mohla oblíbit.

Kayden naopak byl velice zajímavý. U něho se setkáváme s tématem ne-tak-moc použitím. Hlavně u hrdinů mužského pohlaví a tady musím říct, že tady je přesně ta linka příběhu, která mě držela u knihy nejvíce. K tomu všemu Kayden byl velice zlatý, ale stejně jako u Callie jsem měla problémy se s ním sžít a nějak si ho oblíbit.

Nejzajímavější na knize jsou rozhodně vedlejší postavy. Luke a Seth byli skvělými přáteli pro hlavní hrdiny a přinášeli ty nejvtipnější momenty knihy. Oba jsem si velice oblíbila, a i když se moc neukázali, doufám, že v příštích knihách dostanou trochu více prostoru a poznáme je lépe a třeba si i oba najdou svůj perfektní protějšek. Ostatní vedlejší postavy byli velice průměrné, samozřejmě až na otce Kaydena.

Další dobrá věc na téhle knize byla, že autorka z toho neudělala zvěřinec jak mnoho autorů New Adult knih rádo dělá. Hrdinové po sobě toužili i jinak než sexuálně a rozhodně vše bylo velice nenucené a hodilo se to tam. Za to dávám autorce velké plus, že nestrkala tyhle scény na každých patnáct stránek, jen aby se zavděčila určité skupině čtenářů.

Další plus je, že autorka napsala tuhle knihu ve střídavých pohledech a díky tomu se podíváme do hlav obou hrdinů. Což rozhodně bylo skvělé pro mě, když jsem si s Callie moc nesedla.

Rozhodně chápu, co se lidem na téhle knize líbí, ale mně prostě nesedla. Měla jsem velký problém se stylem, kterým to bylo napsané a hrdiny. Nemůžu říct, že jsem zklamaná, protože už od začátku jsem měla divný pocit, že to asi zrovna nebude kniha, která by mě ohromila.   I tak to ale byla velice příjemná oddechovka, která neurazí a za přečtení určitě stojí a třeba budete jedním z těch, kteří tuhle knihu budou milovat.

Knize dávám velice silné 3 hvězdičky s tím, že pokud se budu u příštího dílu rozhodovat o hodnocení, dám to lepší. Z toho vyplývá, že pokračování si přečtu. Jak bych nemohla po tak šokujícím konci? Potřebuji nutně vědět, jak to dopadne!

Žádné komentáře:

Okomentovat