1. června 2013

Onyx


Autor: Jennifer L. Armentrour


Knižní série: Lux
Díl: 2.
Žánr: Young Adult, Paranormal, Mimozemšťané
Datum vydání v USA: 14. srpna 2012
Nakladatelství: Entangled Teen
Počet stran: 366
Datum vydání u nás: Nevyšlo


Být propojená s Daemonem Blackem stojí za nic…

 Díky jeho mimozemským kouzlům je Daemon odhodlaný dokázat, že jeho city ke mně jsou více než jen produkt našeho bizardního propojení. Tak jsem ho odpálkovala, i když je více svůdný než chladný v posledních dnech. Ale máme větší problémy.

 Něco horšího než že Arum přišli do města…

 Ministerstvo obrany je tady. Pokud někdy zjistí, čeho je Daemon schopný a že jsme propojení, jsem vyřízená.  I on. A je tady ten nový kluk ve škole, který má svoje vlastní tajemství. On ví, co se mi stalo a dokáže mi pomoct, ale aby se tak stalo, musím lhát Daemonovi a držet se od něho. Jako kdyby to bylo možné. Navzdory všemu zdravému rozumu, zamilovávám se Daemona. Silně.

 Ale pak se vše změní…

 Viděla jsem někoho, kdo neměl být naživu. A musím to říct Daemonovi, i když vím, že nikdy nepřestane hledat, dokud nezíská pravdu. Co se stalo jeho bratrovi? Kdo ho zradil? A co ministerstvo obrany chce od nich – ode mne?

 Nikdo není, jak se zdá. A ne všichni přežijí ty lži. 
Po tom, co Daemon zachránil život Katy, jsou teď propojeni. Samozřejmě Katy si musí projít nepříjemným, než to zjistí. Katy se zdá jejich propojení zvláštní a všechny city, které ji Daemon prokazuje, svádí na jejich propojení. Katy se snaží přesvědčit samu sebou, že k Daemonovi nic necítí a nalhává si všechno možné. 

Potom ale Katy potká toho nového kluka, který přestoupil k nim na školu. A z nějakého důvodu ví, co s Katy děje. Nabídne ji pomoct ovládat to, co se v ní vytvořilo. Ale to se Daemonovi nelíbí a Katy to chápe. Na tom klukovi je něco zvláštního, něco, co ji nutí mu nevěřit. I přesto ho nechá, aby ji pomohl.

Ale to není vše. Přišli lidé z ministerstva obrany. A zkoumají, co se stalo té noci, kdy Daemon zachránil Katy. Mají divné otázky a celkově se chovají podezřele. Mimozemská skupinka se před nimi snaží utajit, co se té noci stalo, ale sami nemají tušení o tom propojení co mezi Katy a Daemonem vzniklo. 

Do Onyxu jsem se pustila hned po dočtení Obsidianu a to s fakt velkým nadšením. Obsidian mě držel napjatou a nutil mě pokračovat číst. Proto jsem byla asi lehce zklamaná, že Onyx na mě už neměl ten stejný efekt. Při čtení Obsidianu jsem se skvěle sžila s Katy a dokonce jsem našla některé vlastnosti, které jsme měly společné. Bohužel, to tímto dílem tak trochu padlo. Katy byla sice stále super, ale chvílemi mně fakt na nervy tím, jak neustále odmítala Daemona a snažila si vymýšlet výmluvy, proč ji nemůže mít rád. Ten kluk si to fakt nezasloužil.

Daemon je zase pravý opak Katy. Ona mě štvala v tomto díle, on v Obsidianu. Musím říct, že teď se z něho stala fakt skvělá mužská postava a už nebyl ani tak otravný a šíleně arogantní jako předtím. Pomalu jsem skákala radostí pokaždé, když mu ukázala nějakou náklonnost.

Nejvíce mě zklamalo to, že Jennifer zastrčila Dee do pozadí a byl pomalu zázrak, když se v knize objevila. Kniha byla celkově spíše zaměřená čistě na Katy a Daemona a to je fakt velké mínus, protože Dee je skvěle rozepsaná vedlejší postava, která by si zasloužila v knize mnohem více místa, než dostává. K tomu Onyxovi rozhodně chyběl ten vztah Dee a Katy, který byl v Obsidianu.

Jennifer rozhodně patří mezi ty méně originální autorky, které se ráda inspirují ostatními knihami, ale již teď jde vidět, že to má Jennifer dost dobře rozmyšlené a že si nemůžeme být jistí, čím nás překvapí v příštích pár stránkách. A jako jedna z mála autorů young adult knih se nebojí zatáhnout již do druhé knihy smrt a to vše ještě dokáže podat svým velice uvolněním stylem psaní, který se čte dobře a děj ubíhá rychle.

Anotace nám vlastně řekne vše, co od knihy očekávat. Hodně akce, lži, zradu, lásku, ale také smrt. Onyx je rozhodně dobrým pokračováním, ale nemůžu ho pasovat na pěti hvězdičkovou knihu, protože mně tam některé věci moc nesedli. Takže Onyx si odnáší velice silné 4 hvězdičky a já už se moc těším na pokračování, které nese název Opal. Doufám, že se Jennifer polepší a já dostanu více Dee a zase o něco moudřejší Katy.

4 komentáře:

  1. Já jsem četla zatím jenom Onyx a dál jsem se nerozhoupala, ale snad si druhý díl přečtu co nejdříve :D :D Daemon!♥^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi si myslela Obsidian, že? :D Další posednutá Daemonem! Sakra, proč jen mě tak moc nechytá? :D

      Vymazat
    2. Ah, jo :D Přesně toho jsem myslela! :D Daemon je ťuťouš♥ :D Vážně tě nebere? Mě dostal hned na začátku :33 :D

      Vymazat
    3. Jsem si myslela! :D :D Moc ne. V prvním díle byl spíše otravný jak zajímavý, ale v druhém jsem si ho celkem hodně oblíbila. :)Ale stále to néni nějaký extrém jako u ostatních.

      Vymazat