16. června 2013

Pushing the Limits


Autor: Katie McGarry


Knižní série: Pushing The Limits
Díl: 1.
Žánr: Young Adult, Romance, Abuse, Contemporary
Datum vydání v USA: 31. července 2012
Nakladatelství: Harlequin Teen
Počet stran: 392
Datum vydání u nás: Vyjde u nakladatelství CooBoo


Nikdo neví, co se té noci stalo, kdy se z populární dívky, která chodí se sportovcem, Echo Emerson, stala outsiderka s podivnými jizvami na ramenou, o které kolují drby. Ani Echo si nepamatuje celou pravdu o té příšerné noci. Vše co ví je, že chce, aby vše šlo k normálu. Ale když do jejího života vtrhne Noah Hutchins - samotářský sexy kuřák, co využívá holky s černou bundou – s jeho tvrdou povahou a překvapivým porozuměním, život Echo se převrátí ve směrech, které si nikdy předtím nedokázala představit. Neměli by mít nic společného. A s tajemstvími, které oba mají, je být dohromady pro ně takměř nemožné.

A přece ta bláznivá přitažlivost mezi nimi odmítá jít pryč. A Echo se sama sebe musí zeptat, jak daleko můžou postrčit limity a co obětuje pro kluka, který ji možná dokáže naučit znovu milovat.
Před nějakou dobou Echo patřila k elitní a oblíbené části studentů na její střední škole. Její kamarádky byly ty nejpopulárnější dívky na škole a ona také byla jednou z nich. Měla přítele, který byl sportovec a také jedním z té populární skupiny lidí. Ale jednoho dne o to vše přišla. V tu jednu noc, z které si moc nepamatuje, si neodnesla jenom děsivé jizvy na ramenou, ale také zjizvenou duši. Uzavřela se do sebe a vzdálila se svým kamarádkám. Stala se terčem klepů a posměšků. Echo nechce nic víc, než aby se vrátilo vše do normálu a ona měla zpět svůj starý život, svoji rodinu, své přátele. Potom ji ale do života vtrhne Noah Hutchins a její život nabere nový směr.

Noah nemá zrovna tu nejlepší pověst, i když před tím bývával prakticky normálním klukem, který hrával basketbal. Poté, co mu při požáru uhoří rodiče a jeho bratry odvedou do pěstounské péče, se mu jeho život doslova zhroutí v rukách. Teď má pověst chuligána, který má problémy s lehkými drogami, spí s tolika holkami, že se to dá těžce spočítat a dokonce se i často dostává do rvaček a jiných problému ve škole. Teď má jen své přátele Beth a Isaiaha. Do té doby, dokud nepotká tu nepřehlédnutelnou zrzku Echo Emerson, která před časem bývávala velice populární, ale teď se zdá, že ji něco vážného trápí. Stejně tak vážného jak jeho. 

O Pushing The Limits jsem se dozvěděla už na jaře 2012, kdy byla uveřejněna ta překrásná hardcoverová verze obálky. Neskutečně mě zaujala ta kombinace tmavého prostoru s krásnou zrzkou a velice atraktivním chlapcem. Poté jsem si přečetla anotaci a hned jsem věděla, že tuto knihu si prostě jednoho dne musím přečíst. A tak se také stalo. 

Do knihy jsem se vlastně vrhla celkem nečekaně, místo učení a spaní jsem se radši pustila do čtení. No kdo by to neudělal? A musím říct, že jsem byla velice ráda, že jsem to udělala. Echo byla velice dobrá hrdinka, jejíž příběh mě dojímal a já si přála, aby to co jí doopravdy stalo té noci, nebylo tak strašné jak se celou dobu kniha snažila naznačit. K tomu všemu jsem si doslova zamilovala to její jméno. Echo. Je to velice zvláštní jméno, které bych svému dítěti asi nikdy nedala, ale na ni to sedělo a v knize se krásně vyjímalo.

Noah byl, zase, další perfektní mužský hrdina. I když mě chvílemi lezl celkem na nervy, tak jsem mu většinu doby fandila, aby se mu podařilo to, za čím si šel celou dobu. Určitě patří k těm lepším mužským knižním hrdinům. Vztah mezi Echo a Noahem se zdál nenucený, velice milí a romantický. Když se setkají takhle dva zničení lidé, většinou to naznačuje jedno obrovské klišé, ale tady i když jakési to klišé bylo, tak mně ani trochu nevadilo.

Dále za vzpomenutí stojí nejlepší přátelé Noaha – Beth a Isaiah. Osobně jsem Beth moc nemusela, ale občas jsem si říkala, že ta holka do sebe něco má a že si také neprochází ničím lehkým. Z Isaiaha jsem nebyla doslova tak ohromená, jako většina, ale i tak se mně zdál velice zlatý. Nejlepší kamarádka Echo taky stála za to a jsem velice ráda, že Echo měla u sebe aspoň jednou věrnou duši.

I když hrdinové (zejména Noah) šli někdy za opravdu špatnými rozhodnutími a nedali šanci ostatním lidem, tak i tak nakonec kniha dostala výborný konec a celkové rozuzlení. Co mě nejvíce na knize ale mrzí je, že jsem nedostala to emoční ždímání, které ostatní slibovali. No, asi prostě nejsem až tak strašná citlivka na tyto věci.

I když si Pushing The Limits doslova nezaslouží 5 hvězdiček, tak i tak je dostává, protože to byla velice pěkně napsaná kniha a já doufám, že jednou budu mít taky svoji vlastní papírovou kopii a budu se moct do ní znovu pustit.

4 komentáře:

  1. take znam ten pocit po precteni anotace to je presne pro me ! :D tadle knizka to presne rika:-) jeste jsem o ni neslysela ale tvoje recenze me presvedcila ze pribude na seznam :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že se ti potom bude líbit a že si potom přečteš i druhý díl, který je podle mě asi stokrát lepší jak tento. :D

      Vymazat
  2. Pekná recenzia 8)
    Na knihu sa chytám, ale zatiaľ ešte odkladám, trochu mi to pripomína tému Drew + Fable, takže to isté čítať teraz nechcem 8D ale určite sa na to raz kuknem 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to uplně jiné než Drew + Fable. :) Už jenom protože je to YA a ne NA.

      Vymazat