27. srpna 2013

(RC) Proroctví

Autor: Rick Riordan


Originální název: The Lost Hero


Knižní série: Bohové Olympu
Díl: 1.
Žánr: Young Adult, Mythology, Fantasy
Datum vydání v USA: 12. října 2010
Nakladatelství: Hyperion Books for Children
Počet stran: 557
Datum vydání u nás: Březen 2012
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 512
Vítejte zpátky v Táboře polokrevných! Volné pokračování napínavé dobrodružné série Percy Jackson právě začíná!

Do Tábora polokrevných přicházejí noví hrdinové Jason, Piper a Leo. Ale než se stačí pořádně rozkoukat, čeká je nebezpečná výprava, vedená záhadným proroctvím. A podaří se při tom všem vypátrat i Percyho Jacksona, ztraceného hrdinu?

Není tak zlé probudit se v autobuse cestou na školní exkurzi mezi svou dívkou a nejlepším kamarádem. Pořádný malér ale je, když spolužáky nepoznáváš, nevíš ani, kdo jsi sám, a netušíš, jak ses tam vůbec ocitl! A to všechno je jenom začátek, protože na výletě v Grand Canyonu se začnou dít vážně strašlivé věci…
Nový božský příběh přichází!
Vracíme se do Tábora polokrevných! A tentokrát to není s Percym Jacksonem, ale Jasonem, Piper a Leem.

Jason se jednoho dne probudí v autobuse, který míří na školní výlet. V ruce drží ruku své přítelkyně a poblíž je i jeho nejlepší přítel. Problém je, že Jason si neopatuje nic. Nepamatuje si na svoji přítelkyni Piper, na svého nejlepšího přítele Lea, na všechny své ostatní spolužáky a ani na to, kdo je on sám. A potom se stane něco neočekávaného a strašlivého, díky němuž se všichni tři ocitnou v Táboře polokrevných.

I když si Jason na nic nepamatuje, tak stojí před velkou výzvou. Musí vyrazit na výpravu a zachránit Héru, která je držená v pařátech něčeho, co je ještě horší než byli Titáni.

Rick přináší nové hlavní postavy
Rick Riordan se vrací do svého živlu. Zpět k řecké mytologii a táboru polokrevných, což rozhodně muselo nadchnout spoustu fanoušků velice známé a populární série o Percy Jacksonovi. O Percym jsem četla pouze jednu knihu – Zloděj blesku a musím uznat, že byla velice vtipná, ale rozhodně ne to nejlepší co jsem četla. Nakonec jsem šáhla po prvním dílu jeho spin-off série a jsem za to neskutečně ráda.

I když se vracíe do starého prostředí, tak Rick přináší spoustu nového.  Jako první tu zde máme tři nové hlavní postavy příběhu – Jasona, Lea a Pipier. Jason si na nic nepamatuje, nepamatuje si ani na to, kdo on sám je. Proto pozorovat jeho části příběhu je velice napínavé, protože nám pomaličku odkývá jedno tajemství za druhým. Leo je šílenec. Neskutečně vtipný, milý a zlatý. Zamilovala jsem si ho od první kapitoly a okamžitě se stal mojí oblíbenou postavou příběhu. Piper mně ze začátku zrovna dvakrát nesedla, ale postupem jsem si ji také zamilovala. Není to úplně typická ženská postava a to je právě velice dobře.

Další co nám Rick v jeho nové sérii přináší, je zaměření také na římskou mytologii. To se mně opravdu velice líbilo, protože i když se jejich mytologie zdá takměř stejná, tak jsou tam velké rozdíly. Rozhodně bylo velice zajímavé se ponořit do příběhu a vidět ty rozdíly, chování bohů a podobně.

Ne všechno je nové
I když nám toho Rick přináší celkem hodně nového, tak i tak nám přináší staré hrdiny ze svých knih. I když jsem přečetla pouze Zloděje blesků, tak jsem poznala některé postavy – například Annabel.  Na tu přece ani zapomenout nejde, mám pravdu?

Typická akce Riordana
Proroctví je typická kniha od Riordana. Je zde plno akce, hodně mytologie, lítáme z místa na místo a samozřejmě tomu nechybí ani osobitý vtip Ricka, který vždy krásně rozzáří všechny chvíle, i ty, v kterých bychom se smát ani neměli.

Příběh je sice zaměřený na jednu hlavní výpravu, ale to není vše. Objeví se zde další komplikace, vedlejší příběhy, které musí být vyřešeny. Také mnohá tajemství hlavních postav, které přináší ještě více do příběhu. A ne na všechno dostaneme odpověď v tomto díle.

Hodnocení
Z Proroctví jsem neskutečně nadšená, je to jedna z nejlepší knih, které jsem tento rok četla, a tím pádem si rozhodně zaslouží krásných 5 hvězdiček. Já se nemůžu dočkat, až se dostanu k pokračování této výborné série. Díky Proroctví jsem taky dostala chuť znovu zkusit Percyho Jecksona.
Děkuji mnohokrát nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. Pokud vás kniha Proroctví zaujala, můžete si ji zakoupit na oficiálních stránkách nakladatelství.

Žádné komentáře:

Okomentovat