24. října 2013

Perfect Chemistry


Autor: Simone Elkeles


Žánr: Young Adult, Romance, Contemporary, Chick lit, 
Datum vydání v USA: 23. prosince 2008
Nakladatelství: Walker Books for Young Readers
Počet stran: 357
Datum vydání u nás: Nevyšlo


Knihu Perfect Chemistry jsem si chtěla už přečíst strašně dlouho, ale vždy jsem narazila na recenze, které mě od čtení hodně odradily. Zejména názory na konec knihy (epilog), ale přesto jsem do toho díky Ven šla.

Ocitáme se v Illinois, ve městě, kde vládnou dvě společnosti. Jedna neskutečně bohatá a mocná. Z této společnosti lidí pochází i hlavní hrdinka příběhu – Brittany Ellis. Brittany má prakticky všechno co by si dívka mohla přát. Je královnou místní střední školy, kapitánkou týmu roztleskávaček, nosí drahé oblečení a chodí s kapitánem fotbalového týmu. Její život je prostě perfektní. Tak si to aspoň myslí lidé na její škole, kteří neznají její problémy s rodiči a její postiženou sestrou, kterou miluje nadevše.

Na druhé straně máme chudou část společnosti, mexickou, v které vládnou gangy, strach o svůj vlastní život a životy vašich nejbližších. Z této strany pochází Alex Fuentes. Alex neměl jednoduché dětství, otce mu zastřelili v šesti letech přímo před očima a pak se musel přidat do gangu, aby mohl ochraňovat svoji rodinu. Jeho snem je jít na vysokou školu, ale ví, že je to nemožné.

Je jasné, že tyto dvě společnosti se moc spolu nekamarádí, ale poté, co Brittrany a Alex jsou k sobě přiřazeny v hodinách chemie na projekty, Alex uzavře sázku. Ta sázka zní, že se ji musí dostat do kalhotek do díkuvzdání. Neočekává, ale jak to jeho život může změnit.

Od knihy jsme to popravdě řečeno moc neočekávala. Podle recenzí jsem čekala spíš nějaké průměrné čtení s hodně střeleným epilogem. Když jsem se do toho pustila, tak první věc, která mě na knize zaujala, bylo, jak lehce a rychle se četla. Takže to bylo výborné čtení do hodin a na přestávky.

Brittany byla velice příjemná hrdinka, která mně nijak nelezla na nervy, spíše naopak. Celkem jsem si ji oblíbila, díky jejímu chování a lásce ke své postižené sestře. Za to si zaslouží obrovské plus. Dokázala jsem pochopit, proč se snaží zamaskovat její skutečný život a proč chce/nechce být perfektní.

Pak tu byl Alex. Ten je velice populární u dívčího fan klubu této knihy. Mé srdce si ale nezískal. Sice měl své světlejší a krásné momenty, ale pro mě byl většinu knihy otravný a ta sázka mě hodně štvala, zejména proto jak dlouho ji v knize připomínal. A chvílemi jsme si fakt myslela, že je mu ta sázka důležitější jak city jeho a Brittany.

Jejich příběh a vztah byl celkově velice pěkný a já si knihu opravdu užila. Zápletka byla celkem klišeódní i vztah hlavních hrdinů, ale mělo to určitou jiskru a ta Latino krev tomu dodávala peprnost, která z knihy udělala to co je. To stejné musím říct o tom, jak je kniha napsaná. V knize se vyskytuje hodně španělských slovíček – zejména oslovení nebo nadávek(pokud jsme to pochopila správně) a já si na to ze začátku nemohla zvyknout. A jak jsme už zmínila, kniha je velice dobře napsaná, lehkou angličtinou, která se čte fakt rychle, takže pokud máte volné odpoledne, tak Perfect Chemistry určitě za jedno odpoledne zvládnete přečíst.

A teď přejdeme k tomu konci. Můžu říct, že toto je vlastně asi jediná – OPRAVDU – špatná věc na knize a to je ten epilog. To bylo prostě moc, něco co v té knize mohlo byt vynecháno a možná by někteří lidé, co tuto knihu četli, měli ji i více rádi.

Moc děkuji Ven, že mně ji vybrala na čtení. Takže po dlouhých letech mám tuhle povinnost za sebou a já můžu této knize dát 4 hvězdičky, které si opravdu zaslouží. Teda až na ten příšerný epilog, který se spisovatelka mohla klidně odpustit.

Žádné komentáře:

Okomentovat