23. července 2014

(RC) Zakázaná přitažlivost

Autor: Kateřina Petrusová


Knižní série: Bavettovi
Díl: 3.
Žánr: Romance, adult, contemporary, realistic fiction
Datum vydání u nás: 5. března 2014
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 304

Senátorova dcera Emily má po krk života ve skleníku a potají odjede do New Yorku. Záhy je však vypátrána a musí se rozhodnout: buď se vrátí domů nebo zůstane, ale pod stálou ochranou nepřístupného bodyguarda Henryho Trovata. Emily je rozhodnutá Henryho přesvědčit, aby ji nechal být, vše jim však začnou komplikovat city a především děsivý vánoční dárek, který jí pošle neznámý šílenec.

Překoná láska tak odlišných lidí věkový a společenský rozdíl, nebezpečí, které Emily hrozí, a především Henryho zločineckou minulost?

Senátorova holčička a bodyguard-mafián
Emily je dcera senátora a to znamená, že okolo ní a její rodiny neustále lítají novináři. A to samozřejmě dívku, které je pohých 23 let hodně unaví. Proto Emily uteče do New Yorku, najde si tam roztomilou práci, kterou by málokteré dítě senátora dělalo. Pak nastane problém. Agenti, kteří pracují pro otce Emily ji najdou a odvedou ji k němu. Ten se snaží Emily přesvědčit, aby se vrátila do Denveru ke své rodině. Emily jako tvrdohlavá mladá dáma samozřejmě nesouhlasí a chce zůstat v New Yorku a žít po svém. Tak jí otec dá dvě možnosti. Buď se vrátí ke své rodině a nebo zůstane v New Yorku, ale pouze pod osobním bodyguardem. Takže se Emily rozhodně pro osobní 'chůvu' v podobě velkého bodyguarda, který se jmenuje Henry.

Henry je bývalí mafián. To ale Emily ani její otec neví. Henry je také o hodně starší než Emily, ale to nebrání tomu, aby se mezi nimi nevytvořila chemie a jiskření. City na obou stranách začnou hodně hýbat s oběma ve velkém a opravdový zlom přijde s vánocemi a vánočním dárkem, který Emily obdrží od svého ctitele. A ten dárek rozhodně není plyšový medvídek se srdíčkem.  

To je ale kombinace
Zakázaná přitažlivost je již třetím pokračováním mé velice oblíbené mafiánské série od velice talentované české spisovatelky – Kateřiny Petrusové. Tentokrát se vrhneme do příběhu z pohledu postav Emily a Henryho. Henryho jsme už poznali v předchozích dílech, jako velkého bručáka a chlápka, který rozhodně nevypadá přítulně. Prostě opravdový bodyguard jak se patří a sluší. Emily je naopak nová postava a pohybuje se v opačném světě, než se pohyboval Henry. Proto tato kombinace (dcera senátora x ex-mafián) zněla výborně.

Henry v celém příběhu perfektně potvrzuje svoji povahu velkého, tajemného bručáka. O to sladší pro mě bylo, když jsem dostala šanci nahlédnout do jeho hlavy a číst příběh i z jeho pohledu. Samozřejmě, Henry rozhodně překvapil. Pokaždé, když projevil jakékoliv city, zájem o Emily, o další lidi na kterých mu záleželo, opravdu mě to zahřálo u srdce a potvrdilo mě to, že čí je chlap větší bručák, tím větší srdce má.

Od začátku jsem očekávala, že Emily bude malá rozmazlená tatínkova holčička. A měla jsem pravdu. Emily byla rozmazlená, i když se snažila tak nevypadat. Dělala opravdu hloupé věci někdy a její myšlenkové pochody mně někdy připomínaly myšlení puberťaček. Nemůžu ale říct, že to byla špatná věc. Emily to dodávalo jiskru a přesto, že z ní rozmazlenost šla cítit na míle, byla dobrou, zábavnou hrdinkou a její neustále popichování s Henrym bylo postě výborné. Když ale došlo na jakýkoliv kontakt s jejími bratry, tak se naplno projevila její stále nevyzrálá stránka.  
  
Akce? Ani ne...
Od příběhu jsem určitě očekávala více akce, než jsem dostala Zakázaná přitažlivost je spíše velice sladká kniha, která se sice snaží tvářit jako že má hlubší podtext, bohužel to ale tak není. Myslím, že zápletce se 'ctitelem' Emily mohlo být dáno více prostoru a nemuselo to být rozluštěno v posledních 20-30 stránkách. Celkový nedostatek tohoto aspektu nijak neubíral na kvalitě knihy, ale rozhodně tomu chyběla akce. A právě tato zápletka to tomu mohla dodat.  

Autorka má výborný smysl pro humor
Zakázaná přitažlivost mě mnohokrát rozesmála a já jsem se u ní neskutečně bavila, Katka Petrusová rozhodně ví jak napsat výborný, vtipný příběh a dodat tomu i něco víc. Postavy, které napsala se hodně liší od postav z předchozích dílů a s tím má hodně autorek a autorů problém. To akorát ukazuje na to, jak velice talentovanou spisovatelkou Kateřina je. Já jsem opravdu zvědavá, s čím přijde příště a doufám, že přinese další příběh do této série. Já bych například opravdu ráda přivítala příběh o Kevinovi, který mě v této knize velice zaujal a přála bych i jemu jeho happy ending.

Hodnocení
Je možné, že kniha by šla hodně proti srsti některým bloggerům a knihomolům, díky knihomolství Emily, které může přijít trochu více nucené a otravné, ale přesto si myslím, že jde o knihu, u které nemůžete litovat její přečtení, proto dávám Zakázané přitažlivosti 4 hvězdičky, které se podle mě opravdu zaslouží. Dokáže zahřát u srdce, rozesmát, naštvat a je to čtení jen na pár hodinek. Perfektní do horkých letních dnů!
Děkuji mnohokrát nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. Pokud vás kniha Zakázaná přitažlivost zaujala, můžete si ji zakoupit na oficiálních stránkách nakladatelství.
Tato recenze je součástí prázdninového projektu Summer with Contemporary.

2 komentáře:

  1. Na knizku se taky chystam. :) Mimochodem, nemelo tam byt misto Setkani s duchem Yakayana pritazlivost? :)
    btw. omlouvam se ze pisu bez hacku a tak, nejak mi nejde vypnout anglicka klavesnice :\

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, děkuji! Jsem to zapomněla změnit ve své šabloně. :)

      Vymazat